Sänk åldersgränsen på alkohol!! | Tindra

Vi satt och pratade om en grej som från början var på skämt men som nu slagit mig vore rätt bra..

Sänk alkoholgränserna till 13 och legalisera langning!!

Då slipper det bli problem till hitan och ditan , nu inför valborg kommer ändå alla som är inför sin alkoholdebut fixa alkohol vare sig det är lagligt eller inte.

Gör det då till något som inte är förbjudet, då blir det inte som att försöka ta kakor ur den förbjudna burken.

Eller vad säger ni gott folk?

Kommentarer
Postat av: SussieK

Det var nog det dummaste jag hört ^^ Sorry tjejen, men jag hoppas inte du är seriös?! :P

2009-04-28 @ 11:10:46
URL: http://sussiek.blogg.se/
Postat av: SussieK

Ja fast så kan man ju inte resonera heller! Är man 13 bast ska man inte dricka alkohol. Så är det bara. Självklart är det många i den åldern, och till och med yngre, som gör det, men det betyder inte att det ska legaliseras. Är man 13 år är man ju bara ett barn...

2009-04-28 @ 11:41:54
URL: http://sussiek.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag håller med sussie! Det är nog bland det värsta jag hört! Det är många vuxna som inte ens bör dricka alkohol för att de inte kan hantera det, så hur ska ett barn då kunna göra det?!

2009-04-28 @ 12:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0