Tisdag | Tindra

Ett ord, överhettad.
Känns som att hjärnan har gått på högvarv idag , är helt och fullkomligt slutkörd.
Blev väckt i morse av min kära mor som kom inspringandes för att berätta att servern var upplagd så att jag kunde börja fixa med uppladdningen av sidan.

Hann gå upp och äta lite frukost och fixa lite mera med hemsidan , klockan hann bli 11 så vi åkte iväg till IKEA och åt lite lunch och kollade på rottingmöbler till i sommar, då vi kom fram till att dom var enklast att underhålla och även att dom är gudomligt snygga med rätt atteraljer till. Sitter i bilen hem så ringer Amina som har problem med att få över bilderna till mailen , så bestämde att skicka dom via msn som tog en sjuhelsikes tid. Klockan var nu 5 över 12 , och min lektion skulle börjat vid 20 över. Var nog inte klar förräns 50 min senare med bilderna. Skickade därför ett mail till min lärare som var väldigt förstående, och vi ska lösa detta problem så vi slipper tänka på det inför nästa BB om hur vi ska göra med bilderna.

Satte mig efter detta och skrev min hemtenta om buddhism & hinduism, och jag blev väldigt klar med att jag inte skulle klara något utav detta. Man var även lite sliten sen Linköping och hjärnan var redan uppe i högvarv så satt nog i minst 3 timmar och skrev denna förbannade uppgift för HAND!
Kom ju på efteråt att det skulle ju inte funka , och var tvungen att skriva över det i Word som också tog sin lilla tid.

Vid det här laget var ju klockan redan 5 och jag hade missat alla resterande lektioner för att jag var så uppe i mitt lilla arbete. Känner att det börjar luktar mat och funderar över vad det är som lagas.
Var väl ingen hit direkt kan jag säga, någon vikt väktar soppa med passerade tomater, chorizo , oliver , paprika , majs och sen en burk linser mamma hade råkat köpa av misstag.
Detta var väl inte direkt något jag kan säga att jag var så förtjust i , just det! Quinoa pasta med som svällde och tog upp all plats i denna "soppa" som mestadels blev mer utav en gryta.

Resterande tiden av kvällen har jag suttit och pillat med hemsidan och suttit och svurit respektive jublat för mig själv.
Så går det när jubelidioter inte kan fixa det dom ska utan ska helt prompt  hålla sig till gamla saker.
Försökt mig på att fixa ett medlemsformulär, programmering..mindre kul.
Tror jag satt i minst 2 timmar för att få detta förbannade formulär att se bra ut och att funka med php, det är fortfarande inte helt okej..
Går inte riktigt att skicka om du inte har en mailklient installerad på datorn , ska fixa detta imorgon om jag orkar..

Känns som att man har lite använding utav att man läste programmering A & B men även webdesign.
Rekommendation för alla faktiskt att läsa halva inriktningar för att sedan byta till något roligt, du kan en hel del sen ;)

Ska passa på att berätta lite om Linköpings resan..
För att sammanfatta det lite vackert..
Linköping, är en väldigt tråkig stad, campuset är gigantiskt , jag tänker aldrig någonsin läsa på teknisk högskola.
Bussresan var dock ganska bekväm , tog inte med mig något kaffe som det var planerat , gillar inte Löfbergs Lila heller smakar som bränd kaffesump.. Eller något
Skumt kö-system i lunch restaurangen med , är nog bättre när man lär sig.
Och för att inte glömma, vi hade en hel dubbeldäckare då det var räknat med att vi skulle vara minst 60 st elever, vi var max 20.
Det säger väl ganska mycket om engagemanget angående teknisk högskola och att åka klockan 06.45 på morgonen ?

Nej, nu ska jag inte uppehålla er mer för dem utav er som orkar läsa.
Hälften utav er läser nog bara slutraderna här ;)

Så godnatt på er gott folk!
Tindra




Måste säga att min lillebror är lite utav en linslus och blir förbannat söt på bild!
Och Amina är en förbannat duktig fotograf då det är hon som har tagit bilden ;)


Kommentarer
Postat av: Foki

åååh sååå sööt han är! :)





// Ha det bäst ^^

2009-04-04 @ 00:12:27
URL: http://foki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0