Måndag - Minea - Åldersgränser?

Jag läste precis en artikel från expressen om en kvinna på 42 år som berättar med sin man om deras förhållande. De har egentligen världens mest "normala"förhållande förrutom att han är 84 år gammal. De berättar i artikeln hur deras förhållande är precis som alla andras och att de inte tänker på ålderskillnaden själva men att de vet att det tisslas och tasslas mycket bakom deras ryggar. Att de har fått frågan om de är far och dotter.

Jag har även en kompis som träffat en kille som är 9 år äldre men hon vill verkligen inte att folk ska få reda på detta eftersom det blir så mycket negativa tankar och funderingar. Istället för att vara förstående eller försöka sätta sig in i hennes situation så blir folk dömmande och elaka. Jag hade nog inte heller berättat om jag träffat en kille på 9 år och uppåt, kanske efter ett tag. Men man vill inte kasta sig ut och testa..

Ska det verkligen vara så? Har kärleken gränser? Och vart går egentligen gränser för att vara "för gammal" eller "för ung". En avliden släkting till mig var tillsammans med en man som var 30 år yngre men han höll nog henne vid liv ytterligare i 10 år pga sin energi.

Man kan alltid fundera..

M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0