Fredag - Tindra | Äntligen

Äntligen helg, efter en hel veckas längtan ;)
Det är konstigt hur snabbt kroppen kan ställa om egentligen då vi först går från lyckorus för att sedan känns i princip samma känsla om och om igen när helgen närmar sig eller går mot sitt slut.

Ikväll ska vi prova älgburgare , förra gången var det vildsvin vilket motbevisade mig genom att vara ganska gott.
Måste väl förklara mig lite grann här nu , men nästan varje fredag gör vi egna hamburgare och en ny grej vi har kommit på är att jag göra på massa olika färser.
Än så länge är faktiskt lammburgare bäst men fiskburgarna med paneringen var inte fy och skam heller :D
Vi lagar ganska annorlunda mat i min familj känns det som , medans andra gör "vanlig" ugnspannkaka till frukost har vi ugnspannkaka gjord på dinkelmjöl , sojamjölk och linfrön .
Det är nämligen så att jag bor i en träningsfamilj där jag är lite utav det svarta fåret som inte tränar lika mycket som resterande.
Så när familjen fick reda på att jag rökte kom det som en spark i magen på dom , lite kul faktiskt ;)

Idag har det gått helt en vecka utan cigaretter och nästan två om man räknar med bakslagen.
Än så länge har det väl gått bra , men man ska väl inte ta ut segern i förskott antar jag för då lär det väl sluta med att man står med näsan i vädret igen för att man trodde att man klarade av betydligt mer än man trodde =)

Måste faktiskt berätta en lite rolig grej , det var nämligen så att när jag började gymnasiet var jag i princip den enda i min klass som rökte, nu är det nästan mer än hälften som "röker". Men för att komma till saken har vi en kille i klassen som är lite speciell om man får uttrycka det så , ibland slår ordet mytoman mina tankar.
Han är en sådan människa som skryter om sina bravader och om att han inte kan sluta röka för att han har rökt konstant sen 7an. Men det roliga är att ingen hade sett honom röka förräns i början av trean då man såg han stå och munpuffa?

Jag vet inte, jag stör mig på det kanske inte är någon annan som gör det, men det gör mig irriterad när man själv har varit vanerökare i sex år och så kommer någon som står och munpuffar och säger att man är beroende , rökt i 6 år , har helkass kondis och kan inte sluta...

Eller vad tycker ni ? 


Kommentarer
Postat av: Foki

svar: visst e den! :) hehe jag vet faktisk inte ^^ ska nog ta reda på det :)



// Ha en fin kväll :D

2009-03-06 @ 18:26:45
URL: http://foki.blogg.se/
Postat av: Janni

Usch rökning är hemskt.. mytomaner också..

2009-03-17 @ 22:26:25
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0