Onsdag - Amina

Jag måste bara säga att det är sjukt skönt med lov. Sova, vila, sova lite till. Det bästa med lov är att man kan spendera så mycket tid med att absolut inte göra någonting alls (vilket faktiskt är min favorit syssla). Folk tjatar alltid om att det är fint väder och att man njuta av solen och vara ute.. Bullshit säger jag! Senast jag var utanför dessa väggar var i Lördags! Och jag har spenderat nästan varenda sekund i soffan, kollat på Tv:n och läst. 

Jag började läsa new moon igår kväll (för tredje gången) och har mindre än halva kvar. Det verkar inte som om jag kan tröttna på den.
Iallafall, imon är det torsdag, vilket betyder att det inte blir något kaffe knarkande, ingen bokläsning och inget onödigt tv tittande. För jag ska till pappa imon. Jag hade varit mer pepp på att träffa min kära far om det nu hade varit han som hade tagit initiativet att lyfta på telefonluren för att höra av sig till sin enda dotter som han inte har träffat på.. ja jag vet hur länge det har varit sen jag såg honom sist, jag kan inte alltid hålla räkningen.

Men hur eller hur, jag tycker att det kunde vara en bra idé att träffa honom så jag slipper höra klagomål bakom ryggen från min farmor, som anser att jag borde ta större ansvar och höra av mig till min pappa, vilket jag antagligen inte gör tillräckligt ofta. Om jag hade slutat höra av mig till min pappa skulle jag förmodligen prata med honom tre gånger per år, och en utav de tre gångerna skulle vara i person, typ på julafton eller nåt.

Skit samma, det blir säkert jätte trevligt imon............. Hoppas han kan skjutsa hem mig sen bara.

På fredag är det grillfest! Woo! Ser faktiskt fram emot det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0