Söndag - Minea

Då var man hemma efter en underbar vecka hos min älskling. Som någon kanske kommit på har jag ett avståndsförhållande med en kille på ungefär 30 mil härifrån. Därför blir det inte att man träffas så särskilt ofta. Då uppskattar man varandra mer tror jag. Det negativa blir pengarna, tiden och att man inte kan åka hem när man vill och träffa sina kompisar här hemma. Man måste hela tiden "ta vara på tiden" och även om man sitter på toaletten och gör sina behov så försvinner ju tiden ifrån dig. Speciellt när det gäller helger - då är det ännu mer frustrerande.

Man kan inte träffas hur mycket som helst, blir inte varje dag eller varje helg. Man får utveckla ett immunsystem mot saknaden och att pengarna springer iväg. Jag tycker ändå om vårt förhållande eftersom jag får göra "mitt" och han får göra "sitt". Jag kan umgås med mina kompisar hur mycket jag vill utan att han blir lidande eller att någon hamnar i andra hand.

Jag trodde personligen inte att det skulle funka med tanke på hur jobbigt det kan vara ibland. Hatar när man kommer hem därimot och man har vant sig varandras sällskap och man ska återgå till sitt normala igen. Man hinner sakna varandra och det är inte ofta man tröttnar på varandras sällskap. Vi har varit tillsammans i 4,5 år på onsdag och jag skulle aldrig ta tillbaka tiden eller pengarna.





M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0