Fredag | Tindra

Fredag igen..
Av någon anledning känner jag mig lite nere ikväll , vet inte om det beror på att jag tänker väldigt mycket på andra.
Pratade med en väldigt nära vän i onsdags , och personens senaste år har speglats av en rad oförutsägbara händelser bland annat att en av hans nära vänner påkord och dog utav detta. Sedan nu i onsdags hade en utav av personens andra vänner brutit foten och blivit tvungen att operera och detta slutade med att personen fick en hjärtinfarkt och dog på operationsbordet. Vilket är ganska hemskt att en enda människa ska få utså så mycket lidande, är det förbestämt vilka som ska få sörja mer än andra ?
Tänker bara på denne mannens familj som jag har träffat personligen , då han har två småbarn och en fru , hur hon ska orka ta sig igenom allt.
Hur erbjuder man sig hjälp på ett sätt som inte låter fel , hur kan man finnas till för en person när man inte vet hur ?

Känns som att det inte riktigt finns något bra sätt, man kan erbjuda sig själv som stöd , men ofta behöver man inte det utan man stänger väldigt mycket känslor inne och går och bär på.
Det är livsfarligt att gå och bära på för mycket , man kan inte bara lyssna och ta in andras problem utan ibland är rätt det bra att släppa på trycket för en själv med.

Jag är oftast en väldigt lugn person som håller mera för mig själv än att berätta för andra , men någon gång brister det även för mig . Det kan vara över fel person vid fel tillfälle som inte ens har något med saken att göra utan får ta skiten för hur man mår för allt här i världen.

Usch , nu låter jag bara som en väldigt deprimerad person.
Tanken var trodde jag att jag skulle träffa Molly idag men hon hade åkt iväg någon annanstans , så kändes lite tråkigt.
Pratat med Minea lite med om morgondagen då vi funderade på att dra ihop lite folk och dricka lite öl o umgås om det är bra väder :)
Om inte annat så åker vi iväg och kollar på klänningar en bit bort.
Hoppas ni får en bra fredagkväll , min verkar dock inte bli så mycket att hurra för :)

Tindra

Kommentarer
Postat av: Julia

tack vad snällt:) ja eller hur. köpte ett par från diinsko, gladiator, rååsnygga! :D

2009-04-04 @ 16:37:38
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0